2010. szeptember 25., szombat

Kajdy Péter hangmérnök Morcz Csabáról

"Valamikor '87 tájékán kerültem kapcsolatba Vele. Nagyon tanulságos volt szakmailag, emberileg egyaránt. Leó mutatott be minket egymásnak egy SOTE koncert kapcsán. Csendes, visszahúzódó embernek ismertem meg és ez így is maradt meg bennem élete végéig. Jó tanító lett volna! A mai napig emlékszem a szavaira „Péter! ne kapkodj, ne idegeskedj mert elárulod a bizonytalanságod, hogy nem tudod mi a probléma! Lassan, körültekintően, input-output másra ne koncentrálj, ha valahol bemegy a jel, valahol ki is kell jönnie!”. Jó volt nézni a hozzáállását.
Lehetett tőle tanulni sokat. Soha nem kiabált. Mondhatnám talán szégyenlősnek is, bár egyszer láttam akcióban az Óbuda moziban. Egyik fellépő nekiállt kifújni a poroltót a színpadon - na, akkor sem kiabált, csak akkorát bevert az illetőnek, hogy az rögtön borult be a végfokok közé. No, mindegy.
Nagyon türelmes ember volt és az volt az érdekes, hogy nem tartotta magát csapatjátékosnak. Mikor kérdeztem miért ilyen magának való, azt mondta: „ szerintem azért mert átszoktatott jobbkezes vagyok és sokat piszkáltak gyerekkoromban, hogy a balkezesek suták meg ilyenek, és ez aztán nem vette valami jól ki magát”. Sokat bánthatták emiatt.
Erős egyéniség volt. Talán ezért is fordult teljes figyelemmel az illető felé, akinek problémája volt munka közben. Olyan jó volt nézni Sopronban a Volt fesztiválon, mikor keverőt javított, pedig este már kezdődött a koncert. A szemüveget, ahogy feltette és odahajolt a keverőhöz javítás és monitor keverés közben is.
Na az sokakat idegesített, hogy mért dolgozik ilyen kimérten lassan. Szerintem nem volt lassú, csak kerülte a felesleges mozdulatokat és ez sokakat megtévesztett. Mi volt ennek a hátterében? A SZAKMAI TUDÁS! Így csupa nagybetűvel. Tisztábban volt magával és ebből fakadóan az elvégzendő munka nagyságával is. A két kezével épített felszereléséről az volt a véleménye: buborék. Mit is mondhatnék erre? Meglepett, hogy így ment el. Aktív volt végig, nem is értettem, hogy „mi vaaan”?
A betegsége elótt nem sokkal korábban még megállapodtunk, hogy megépít két mikrofonhoz tápot az eredeti dokumentáció alapján. Patai Tomi hozta a hírt. Aznap este a zenekar Csabáért játszott. Nagyon fontos embere távozott a szakmánknak. Nagy-nagy űrt hagyva maga után."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése