2011. április 13., szerda

Névtelen visszaemlékezések Morcz Csabára a hangmester.hu oldalon

"Az én sztorim is...olyan 15 évvel ezelőtt egy srác játszott egy 28 kg-os 135w-os fullcsöves fender fejen (és azon is ült koncert közben), amire egy 1X12"-es láda volt kötve... A fejből ki volt véve két végfokcső, de az egyik már hófehér volt a levegő miatt (törött volt a búrája)... Megvettem. Elvittem Csabihoz, aki kajáját tette félre, és azonnal a konyhaasztalon szétszedte... (kaja közben!!) a zsebében lévő csípőfogóval kivette a felesleges kábeleket, és elégedett hümmögéssel komótosan kidobálta a csöveket a kukába... Két nappal később várt egy üzenet otthon, hogy azonnal hívjam fel. Felhívtam, és azt kérdezte, hogy mit csináljon, mert azt ígérte, hogy teljesen eredeti állapotába hozza vissza a fejet, és utánanézett, és ennek a fejnek a Master potija push-pullos volt, és most nem tudja mi legyen, mert tud szerezni potit, csak a magyar az 340 Ft, az eredeti meg 1200 Ft... Melyiket vegye???... Amikor elmentem érte, egy szekrénynek a tetejét letakarította (ezt mindenki tudja, mekkora szó volt nála), és arra tette a fejet, így várt. Mindent elmesélt, hogy mit hogyan kell, és hogy miket mért meg rajta...azóta így használom, kizárólag stúdióban járt az öreg Fender.
Akkor még megvolt a szeretett pulikutyája, akit nem lehetett megsimogatni (pedig kedves kis kutyus volt, amíg befelé mentél, vagy bent voltál), mert állandóan a Csabi lábánál volt, és a szőre tele volt forrasztócinnel...
Még a legutolsó találkozásunkkor is rákérdezett, hogy mi van a Fenderemmel..."

--------------------------------

"Egész nap azon gondolkodtam, hogy mit írjak... Egyszer egy erősítőm repült egy nagyot. Nagyon nagyot. Frankyhez akartam elvinni, hogy nézze meg, hogy minden rendben van-e vele. Ő irányított a Csabihoz, aki hihetetlen hajtásban dolgozott, de végül sikerült időpontot egyeztetni. Elvittem, mikor megvizsgálta látta, hogy semmi baja, beledugta a telecasterét, játszott rajta. Mikor kiszerettem volna fizetni az átnézést nem engedte, hogy adjak pénzt, és megdicsérte a cuccomat és de jó lenne, ha mindig "ilyen" állapotban kerülnének hozzá az erősítők. (...) Hihetetlenül pozitívan, feltöltődve mentem tőle haza."

--------------------

"A csöves erősítők utolérhetetlen tudású MESTERE volt, és egy jószívű, segítőkész, arany ember. Ha nem itt él, a legnagyobb gitárosokkal dolgozhatott volna ilyen tudással,
ami neki volt. Most már sajnos nem beszélgetünk telefonon, ha valami megoldandó dolog volt, amin megakadtunk."

------------------

"Szervusztok! Van-e valamelyikőtöknek olyan strato-ja, aminek Morcz Csabi kötötte be az elektronikáját? Ha van, lenne olyan kedves a tulaj lerajzolni, illetve az alkatrészek mérőszámait is felírni? Nem akarom, hogy ez az információ is örökre elvesszen. Egyébként kiderült már, hogy ki a második a sorban? Rettegek, mióta Csabi eltávozott, hogy meghibásodik valamelyik erősítőm... Van még olyan szaki, aki nem tolja a földön a kerekes erősítőt, mert nem tesz jót a csöveknek? Ölbe veszi, és cipeli mindenhová? Ugye...."

--------------------------

"(...) Eszembe nekem is jutott egy sztori, ami jellemzi a segítőkészségét. Két éve sikerült egy 1969-es Selmer Thundenbird kombót szereznem, és nekiálltam rendbe tenni, mert magamnak csináltam. Napokig dolgoztam vele, mert eredeti alkatrészekkel akartam megcsinálni, és nem volt minden. Végül összeszedtem kintről,beraktam, de a tremolója sehogy nem akart elindulni, pedig minden a mérések és a rajz szerint minden rendben volt. Na akkor felhívtam a Csabit, mondtam mindent tegyél le, és elmondtam neki a problémát. Ott helyben telefonon mondott pár dolgot, amit már addig megnéztem, nem az első volt a kezembe. Nem boldogultunk a dologgal, mondtam, ha eszedbe jut valami szólj, mert én itt megakadtam. Pár óra múlva visszahívott, hogy hol kéne esetleg megnézni, mert ilyen problémával még Ő sem találkozott. Na az lett a megoldás, és így mindketten többek lettünk szakmailag: na ilyen EMBER volt.
A végére még az kívánkozna, hogy ha lehetne az ember életének az értelmét, eredményességét, és hasznosságát valamiképpen mérni, akkor a Csabi gazdag és eredményes életet élt, mert nagyon sok embernek segített, és csak szép emlékeket hagyott maga után remélem mindenkiben. Most már Ő is a legenda része lett, amiről olyan szívesen mesélt mindig... "

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése