2011. május 14., szombat

Morcz Csaba két éve nincs velünk

A Hangmester fórumbejegyzései 2009 májusából

Horváth János hangmérnök, Morcz Csaba közeli barátja:

"A héten betegen, de váratlanul elment Morcz Csaba, aki egyike volt a legtapasztaltabb és legmegbízhatóbb magyar roadoknak.
Sok mindenkit hangosított Rózsitól - Tibuszig, Vlagyivosztoktól - Torontóig. Ő építette a Monákat és mindig mindent megjavított.
Május 1-én vártam a Sportcsarnokba, Dixie fesztivál felvételen segített volna, de nem jött el. "Janikám, nagyon szarul vagyok, nem tudok eljönni" - mondta életében először. Megijedtem, mert ilyet még nem hallottam tőle. Megnyugtatott, hogy beugrik a kórházba egy kivizsgálásra és utána jelentkezik. A kivizsgálásból egy altatásban végzett azonnali beavatkozás lett és Csaba szíve megállt... Csabikám, Isten nyugosztaljon, Nem foglak elfelejteni."

---------------------------------

2009. 05. 18. 11:49 - Cserfalvi Töfi Zoltán:

Bizony, nagyon szomorú hír. Nekem is nagyon sokat segített, régóta ő javította a csöves cuccainkat. Januárban jött volna keverni minket a Pecsába és előtte lévő nap hívott, hogy hirtelen belázasodott és ne haragudjunk, de sehogyan sem tud eljönni, pedig nagyon szeretne. Sejtettem, hogy nagyobb a baj, mint amit elmond, de csak most derült, hogy mennyire. A tapasztalatáról csak annyit, hogy amikor egy-egy fesztiválon ő volt a monitorkeverős, akkor szinte soha nem kellett mondani, hogy ki, mit és mennyit kér a monitorba, hanem beállás alatt végigjárta a színpadot és magától megcsinálta mindekinek, ahogy logikus volt. Mással ilyenben még nem volt részem. Nyugodj békében Csabi!


-------------------

2009. 05. 18. 14:38 - Dave:

Nekem is sokat segített, a studiós dolgokban is otthon volt, nagyon segítőkész volt, mindig lehetett kérdezni tőle. Nyugodj békében Csabi!

-----------------

2009. 05. 18. 15:42 - Sunrise:

Csak egy sztori, amit azóta is mesélek mindenfelé okulásként:
Egy fesztiválon, ahol iszonyatosan rosszul szólt a cucc, egy ott játszó zenekar észrevette, hogy Csabi is eljött "nézőként". Megkérték, hogy ugorjon már be a keverőpultba az ő műsorukat lekeverni. A gyors átszerelés után egyből kellett kezdeni a bulit mindenféle hangbeállás nélkül. Csabi ekkor a keverőpult melletti hegy méretű rack-hez fordult és az addig karácsonyfa izzósorokat is megszégyenítő villogást előidéző hangtechnikai eszközöket elkezdte szép sorban kikapcsolni... és így lett egyre jobb és jobb a hang...
Teljesen úgy van, ahogy Töfi mondja. Ha Csabi megjelent a bulin, akkor egyből megnyugodott az ember, hogy minden rendben lesz. Hiányozni fogsz!

--------------------------

2009. 05. 22. 09:51 - Csepregi Géza:

Isten Nyugosztaljon Csaba! Legenda volt már életében,és a fiatal roadok példaképe lett! Részvétem a családjának!

---------------------------

2009. 05. 22. 12:58 - DT; Dragon Tamás:

Sokat fesztiváloztunk együtt, nagyon szerettem, nagy ember volt. Részvétem a családnak!

-------------------------------

2009. 05. 23. 00:27 - Tóth László:
Tavaly nyáron Szolnokon kevert egy 2 napos rendezvényt az én cuccomon és ahogy megjött mentegetőztem, hogy csak egy 16 csatornás Soundcraft pult van, nem lesz e kevés. Azt mondta Csaba: "Lacikám, 16 csatornával a Rolling Stones-t le lehet keverni!" És el is kezdte kiosztani: "5-tel megcsinálnám a dobot, egy Jaggernek, kettő Keith Richardnak stb. stb" kiosztotta 16 csatornára a Stonest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése